#ParkAvenues


"Na jej twarzy igrał lekki uśmiech.
- Chętnie z tobą pójdę – oświadczyła – ale pod jednym warunkiem...
Zacisnąłem zęby, mając nadzieję, że to nie będzie coś zbyt strasznego.
- Tak?
- Musisz obiecać, że się we mnie nie zakochasz.
Zrozumiałem, że żartuje, bo się roześmiała, nie mogłem jednak powstrzymać westchnienia ulgi. Czasami Jamie miała zaskakujące poczucie humoru.
Uśmiechnąłem się i dałem jej słowo."

    Tak, jak nie ma dwóch identycznych osób, tak i każda sytuacja warunkowana przez ich istnienie, jest inna. Gdy ktoś mówi "rozumiem cię doskonale", nie wierz mu. Bo skoro niejednokrotnie sami nie jesteśmy w stanie zrozumieć siebie, nie możemy tego oczekiwać od innych. Nie możemy też starać się usilnie przekonać innych do naszych racji, mamy prawo doradzać, gdy o to poproszą, ale nie oceniać. Nie istnieją gotowe recepty na miłość, smutek, ból, udane życie, odniesienie sukcesu. To nasza droga, nasze wybory. Każda podejmowana decyzja powinna być zgodna z naszym sumieniem, świadoma. Lubimy rozmawiać z ludźmi, którzy są dla nas przykładem, wzorem do naśladowania. Z ludźmi, którzy odnieśli sukces. Lubimy spytać o radę, wysłuchać opinii. Ale niejednokrotnie do białej gorączki doprowadzają  stwierdzenia: "Powinieneś zrobić to lepiej/będziesz tego żałować/zwariowałeś/już za późno/ odpuść sobie/popełniasz błąd/wymyślasz sobie, niepotrzebnie/musisz zrobić.../ja na twoim miejscu..."
    Życie byłoby dużo prostsze, gdybyśmy przestali natrętnie oceniać, wytykać sobie błędy, gdybyśmy pozwolili każdemu decydować o sobie i odpuścili mieszanie innym w ich ważnych, czy mniej ważnych wyborach. Nie wiesz, przez co druga osoba musiała przejść, ile musiała wycierpieć, nie wiesz, na ile rzeczywiście jest silna, a na ile próbuje być. 
    Więc: słuchajmy siebie. Bo nikt życia za nas nie przeżyje.











Bluzka- Zara
Spódnica- Diverse
Buty- Deichmann
Torba- Pan Tu Nie Stał

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Heavy Clouds

Confession